• News
  • Wetenschappelijk jaarverslag 2017

Het PHARMO Instituut bestaat bijna 20 jaar, met meer dan 500 wetenschappelijke publicaties en tientallen proefschriften als resultaat.

De resultaten van het onderzoek willen wij terugbrengen naar onze deelnemende zorgverleners en dus naar de praktijk.

Om te voldoen aan de huidige wet- en regelgeving rondom privacy van persoonsgegevens is  het oorspronkelijke PHARMO Instituut sinds juli 2012 opgesplitst in de Stichting voor Zorg en Onderzoek (STIZON), voor de verzameling van de data, en het PHARMO Instituut voor het wetenschappelijk onderzoek. Vanaf juli 2015 is ook het Meetpunt Kwaliteit een onderdeel van onze organisatie en verantwoordelijk voor de ondersteuning en dienstverlening aan STIZON leden als zorgverleners. Via het Meetpunt Kwaliteit willen wij de kennis, Big Data analyses en bevindingen vanuit het wetenschappelijk onderzoek van PHARMO Instituut terugbrengen naar uw praktijk. In ons jaarverslag kunt u meer lezen over onze onderzoeksgroep. Wij bespreken een aantal studies en informeren u over de achtergrond van onze organisatie.

Klik hier voor het wetenschappelijk jaarverslag.